ТЕХНИЧАР ГРАФИЧКЕ ДОРАДЕ
Књиге, заштитне корице, албуми, фасцикле, кутије, брошуре, проспекти, каталози, свеске, блокови, етикете, картице, омоти, коверте, украсне кесе, различити типови рекламног и амбалажног материјала – краљевство је којим влада техничар графичке дораде.
Графичка дорада је последња фаза у изради графичког производа, у којој ученици обликују крајњи графички производ применом различитих операција резања, савијања, сакупљања, шивења или лепљења, док се за креирање разноврсних врста и облика кутија и амбалажног материјала користе савремени софтверски програми развијајући ученичку креативност кроз примену рачунара.
Ученици се обучавају за рад са машинама, алатима и уређајима, као и за манипулацију различитим врстама материјала који се користе.
У оквиру практичне наставе, код ученика се подстиче развој креативности јер су управо они заслужни за финални облик једног производа.
Подручје рада
Графичарство
Трајање
4 године
Компетенције – знања, вештине и умења која се стекну у току школовања
- Организација рада у одељењу графичке дораде
- Самостално руковање средствима рада и материјалима у процесу графичке дораде
- Тумачење и примена техничко-технолошке документације
- Рад у савременим рачунарским програмима за креирање различитих типова амбалаже од разноврсних материјала (AutoCad, Adobe Illustrator, Engview Package Designer)
- Цртање и манипулација 3Д објектима, пројектовање амбалаже, израда модела, прототипа и монтажа кутија
- Одржавање машина и алата и рационално коришћење материјала у графичкој доради
- Развијање систематичности, прецизности, смисла и одговорности за тимски рад
- Способност за решавање проблема и ситуација у процесу рада и свакодневног живота
- Примена безбедности и очувања здравља на раду
Могућности запошљавања
Након завршеног четворогодишњег школовања ученици могу своја знања да понуде на тржишту рада (у штампаријама у делу графичке дораде).
Могућности даљег школовања
Уколико желе да наставе школовање, ученици могу уписати студије на факултетима и високим школама струковних студија.