Oblikovanje grafičkih proizvoda podrazumeva likovnu interpretaciju na raznim štampanim materijalima kao što su: – izrada logotipa (zaštitnog znaka firme), – oblikovanje štampanih kancelarijskih materijala (memoranduma, poslovnih koverata itd.), – oblikovanje propagadnih materijala (kataloga, brošura, etikete, prospekata, letci, plakati, bilbordi, itd.) – oblikovanje amabalaže širokog spetkra (omoti za razne proizvode, kutija, kao ambalaža proizvoda, ambalažnih kesa,itd. oblikovanje tekstova i ilustrovanje ambalaže prehrambenih i drugih proizvoda (konzerve tube omoti, alufolije, itd) – oblikovanje novinskih stranica, časopisa, beletristike itd.Tehničari za oblikovanje grafičkih proizvoda za vreme školovanja savladavaju tehniku i tehnologiju grafičkog oblikovanja kako ručnog crtanja tako i na računaru uz obuku primene najsavremenijih profesionalnih programa namenjenih za ovu vrsutu delatnosti, formirajući pritom i estetski kriterium. Osposobljavjaju, se za rad u štamparijama, firmama (pri marketing timonima), elekronskim medijima i drugim privrednim organizacijama ili kao samostalni tehničari za oblikovanje grafički proizvoda.